torek, 5. oktober 2010

Ne le nova, temveč najnovejša glasba.

Festival Slowind

Pod izraz »nova glasba« pri nas tlačimo tudi sto let stare skladbe; vse kar je pač nastalo po razrešitvi tonalne harmonije. Festival Slowind nam že dvanajsto leto servira »novosti«, vendar letos še posebej radikalno; od 31 skladb namreč le tri niso nastale v 21. stoletju, šest je novitet, gosti ansambel, ki ima v sestavu kokle (latvijsko ljudsko brenkalo, podobno citram), po novem pa sodeluje tudi v mreži LIEU (Evropski instrumentalni laboratorij), ki je še posebej zaznamovala letošnji spored in nadaljnja mednarodna udejstvovanja Slowinda v Parizu in Rigi.

Sodelovanje z LIEU, mrežo ansamblov za sodobno glasbo, organizatorjev koncertov in izobraževalnih ustanov, k nam prinaša francoski ansambel Aleph, ki ga je Slowind gostil že leta 2007, in pa latvijski Altera Veritas. Ker gre za zelo nenavadno zasedbo (flavta, akordeon in dvoje kokel), prinaša Altera Veritas tudi svoje skladatelje, nam nepoznana imena latvijskega prostora.

Lani novost, letos že tradicija – delavnica v sodelovanju z muzikološkima oddelkoma Filozofske fakultete, Ljubljana in Univerze Alpe-Jadran, Celovec za muzikologe, skladatelje, glasbenike, študente teh smeri in druge poznavalce, bo letos predstavljala skladateljske prakse povabljenih predavateljev (François, Clément, Buquet, Hall, Rosing-Schow). Skladatelji bodo iz estetskega, teoretičnega in tehničnega vidika predstavili svoja dela, ki bodo izvedena tekom festivala. Ponuja se nam priložnost za vpogled v kompozicijski proces in izhodišče za razmislek o individualnosti slogov 21.stoletja ter njihovi vpetosti v vsakokratno kulturno-družbeno okolje.

Četrti koncert festivala bo pravzaprav avtorski večer, izveden bo ciklus Nevilla Halla, ki ga bosta uvedli in zaključili dve verziji skladbe za pihalni kvintet (eye-glitter out of black air 1, 2), vmes pa se bo zvrstilo pet solističnih skladb za vse instrumente v zasedbi. Skladbe so nastajale od leta 2000 in so povezane preko kompozicijskega razvoja – vsaka skladba predstavlja revidirano verzijo tehnike predhodne, vendar uporabi vsakič drug material. Kljub temu, da letnice nastanka skladb razen oklepajočega kvinteta niso letošnje, je bila do sedaj izvedena le and, out of nothing, a breathing, hot breath on my ankles za flavto.

Iz slovenskih skladateljskih vrst sta noviteti prispevali še skladateljici Nina Šenk in Bojana Šaljić Podešva. Šaljićeva v skladbi Prepih pihalni kvintet ozvoči in dislocira od občinstva, tako da dogajanje pravzaprav poteka v virtualnem prostoru. Skladba ...glitzert, flimmert, vergeht... Nine Šenk je pisana za velik ansambel in sopran in bo kot zadnja skladba na festivalu združila vse tri sodelujoče zasedbe.

Slowind nam letos omogoča, da sami damo priložnost čisto novemu, pri nas še nikoli slišanemu repertoarju. Odprimo ušesa za najnovejšo glasbo.

Anja Brezavšček

Ni komentarjev:

Objavite komentar