nedelja, 12. julij 2009

Mahler - odkritja (2)

10.7., Slovenska filharmonija
Ulf Baestlein (basbariton), Axel Bauni (klavir), Godalni kvartet Kairos, Ya-ou Xie (klavir), Tomaž Sevšek Šramel (harmonij)
program: A. Mahler, G. Mahler, J. Strauss ml., A. Schönberg
www.ljubljanafestival.si

Naslov oz. tema koncerta je simbolično povezala dela, ki smo jih v petek 10. julija imeli priložnost slišati v Slovenski filharmoniji. Nastopajoči glasbeniki so v sodelovanju s študenti aplikativne muzikologije s Celovške univerze sestavili kratek, vendar zelo poučen pregled, skozi katerega smo lahko odkrivali glasbo ne samo znamenitega Gustava Mahlerja, temveč tudi njegove žene Alme, katere opus je širši publiki precej manj znan.

Na začetku so člani Godalnega kvarteta Kairos ter pianistka Ya-ou Xie z izvedbo Mahlerjevega klavirskega kvarteta v a-molu ustvarili čudovito melanholično vzdušje, ki se ujema z dejstvom, da gre za eno izmed žal redkih ohranjenih del iz skladateljeve mladosti.

V kontekstu odkrivanja glasbe so zazveneli štirje samospevi Alme Mahler, ki je zelo ekspresivno povezala besedila in glasbo ter dokazala, da so mnogi manj znani glasbeniki manj znani po krivici. Samospeve sta doživeto in uigrano izvedla basbaritonist Ulf Baestlein in pianist Axel Bauni.

V drugem delu koncerta sta se prepletala dva svetova plesnih ritmov – sproščeni svet salona ali plesne dvorane ter svet v katerem ples in igrivost lahko razumemo kot oster sarkazem. Prvega predstavlja Straussov valček Rože z juga, ki ga je Schönberg priredil za salonski orkester (tokrat Godalni kvartet Kairos, Ya-ou Xie na klavirju ter Tomaž Sevšek Šramel na harmoniju). Med odseki valčka sta že omenjena Ulf Baestlein in Axel Bauni izvedla štiri pesmi iz Mahlerjeve zbirke Dečkov čudežni rog. Njuna izvedba je bila, tako kot prej, zelo solidna, česar pa na žalost ne moremo reči za Rože z juga, ki niso zares zaživele in zadišale po pravem Dunajskem salonu..

Ustnim razlagam izvedenih skladb in koncertnem listu je sicer manjkalo nekaj bolj izčrpnih podatkov, vendar je to malenkost, ki jo lahko zanemarimo. To pa zato, ker je bilo s tem koncertom vsekakor pokazano, da nas uspešno sodelovanje glasbenikov izvajalcev in muzikologov lahko popelje na pravo pot odkritij
.

Tomaž Gržeta

1 komentar:

  1. Ocena J. Doboviška "Ne prezahtevna, vabljiva in priljudna vsebina" (14.07.2009) je dostopna v Delovem spletnem arhivu: http://www.delo.si/tiskano/html/zadnji/Delo (iskanje po tiskanih izdajah), ocena G. Pompeta "Prefinjenost tona in inovativen pristop" pa na naslovu http://www.dnevnik.si/debate/komentarji/1042282885

    OdgovoriIzbriši